Reklama POS – co to jest?

Reklamą POS określa się wszelkiego rodzaju nośniki promujące marki i usługi, niemieszczące się w kanonach środków masowego przekazu. Oznacza to, że materiały POS nie są stosowane w źródłach telewizyjnych, prasowych, radiowych czy internetowych, lecz wykorzystywane są bezpośrednio w sklepach detalicznych. Dostępne rodzaje materiałów POS pozwalają na ich szerokie możliwości zastosowań, dzięki czemu zwiększa się szanse na trafienie do sporego grona odbiorców. O zaletach reklamy POS i jej zastosowaniach piszemy w najnowszym artykule.

Leżaki drewniane

Hamaki reklamowe

Worki reklamowe

Zalety reklamy POS

Materiały POS cieszą się ogromną popularnością ze względu na mnogość jej wariantów dostępnych na rynku. Wśród największych zalet tego typu reklamy należy wymienić:

– przystępną cenę, dzięki czemu nawet najmniejsze firmy mogą pozwolić sobie na zastosowanie takiej reklamy

– kilkanaście różnych rodzajów materiałów POS, które można zastosować w promowaniu produktów – od standów po ulotki i roll-upy

– tworzywa, z których powstają materiały POS są lekkie (zazwyczaj jest to karton i tworzywa sztuczne), co pozwala na ich łatwe przenoszenie na terenie obiektu

– zastosowanie reklamy POS, na przykład w formie standów stanowi dodatkowy materiał promocyjny na terenie sklepów, co ma ogromne znaczenie w reklamowaniu produktów sezonowych.

Klasyczne materiały POS cieszące się największą popularnością

Najczęściej wybierane są klasyczne i najbardziej znane materiały POS. Mowa tutaj przede wszystkim o ulotkach i broszurach, które pozwalają promować produkty nie tylko w siedzibie sklepów, ale także poza nimi. W przypadku broszur można dodatkowo nanieść większą ilość informacji, co pozwoli konsumentom zapoznać się z ofertą firmy. Bezpośrednio przy listwach cenowych umieszcza się inne reklamy POS, nazywane wobblerami lub kiwaczkami. Są to małe reklamy umieszczane na plastikowych listwach, które „kiwają się” pod wpływem wiatru czy dotyku.

Gdzie wykorzystać poszczególne rodzaje materiałów POS?

Reklamy POS wyróżniają się wysoką różnorodnością. Dostępne ulotki wykorzystywane są głównie jako element wręczany potencjalnym konsumentom. Inne rodzaje materiałów POS, w tym standy, wobblery oraz wszelkiego rodzaju ekspozytury, np. lightboxy i hangery mają zastosowanie na salach sprzedażowych.

Ręczniki hotelowe reklamowe

Parawany na plażę

Produkty Leżakowo wzmacniające efekt promocyjny reklamy POS

Poza opisanymi powyżej wariantami materiałów POS warto zwrócić uwagę także na produkty reklamowe tworzone przez Leżakowo, które dodatkowo wzmocnioną działanie wspomnianych materiałów. Na terenie sklepów warto wykorzystać nasze drewniane leżaki reklamowe, które warto zastosować w promowaniu produktów kojarzących się z wakacjami – dmuchanymi piłkami czy basenami. Można umieścić je w wyznaczonym miejscu na sali sprzedażowej, co z pewnością nie umknie uwadze konsumentów. Polecamy wykorzystać także nasze efektowne potykacze reklamowe, zaliczane do grupy materiałów POS, które wyróżnia szerokie możliwości zastosowania.

Zobacz również:

Jaki leżak miejski wybrać?

Sprawdzone pomysły na reklamę kwiaciarni

Jak stworzyć ogródek restauracyjny?

Czym jest reklama ambientowa?