Jak wypromować miasto?

Dobrze przygotowana kampania promująca jest niezwykle ważna z wielu powodów:

– pozwala na przyciągnięcie turystów do miasta, którzy mogą skorzystać z wielu oferowanych w nim atrakcji turystycznych, czy obiektów rozrywkowych

– zwiększenia zainteresowanie wśród mieszkańców lokalnymi atrakcjami

– promowanie miast wpływa na zwiększenia zainteresowania wśród inwestorów, zarówno krajowych, jak i zagranicznych, którzy będą decydowali się na zakładanie przedsiębiorstw.

Sposobów na to, jak wypromować miasto jest wiele – warto jednak uwzględnić działania wielotorowe, wspomagające się wzajemnie, co pozwoli uzyskać najlepsze rezultaty pod względem promocyjnym. Poniżej przygotowaliśmy sprawdzone wskazówki, jakie działania warto wdrożyć. Zachęcamy do lektury.

Odpowiednio przygotowana identyfikacja wizualna to klucz

Podstawą w działaniach promocyjnych miast jest przygotowanie identyfikacji wizualnej. Pozwala to na opracowanie materiałów w postaci ulotek, plakatów, czy informacji umieszczanych w Internecie. W przypadku miast coraz częściej stawia się na odświeżanie herbów miast, do których dobiera się elementy związane z historią czy kulturą danego regionu. Na uwagę zasługuje rebranding miasta Rybnika, gdzie odświeżono herb, a do identyfikacji wizualnej dodano także motywy związane z górnictwem, rolnictwem i hutnictwem pochodzące z witraży znajdujących się w urzędzie miasta. Podobne działania promujące miasto wykorzystano w przypadku Częstochowy. Tam zastosowano grę słów, a mianowicie nazwę miasta podzielono na dwie części – „Często” i „chowa”, gdzie druga z części chowa się w pierwszą. Takie logo wzbudziło w naszym kraju ogromne zainteresowanie, co przyczyniło się do dobrego wypromowania miasta.

Wykorzystaj środki masowego przekazu

Środki masowego przekazu to ważny element tego, jak wypromować miasto. Z takich metod chętnie korzysta Wrocław, Kraków czy Gdańsk, gdzie tworzy się głównie materiały wideo pokazujące największe walory miast. Tego rodzaju materiały promocyjne trafiają do szerokiego grona odbiorców, ponieważ emitowane są w telewizji oraz w Internecie – dobrze przygotowana reklama cyfrowa wzbudza zainteresowanie najczęściej u turystów, którzy do wymienianych miast wybierają się na wakacje czy weekendowy wypad.

Billboardy i plakaty

Nieodłącznym elementem promowania miast jest wykorzystanie reklamy wielkoformatowej oraz plakatów. Pierwszy z wymienionych nośników świetnie sprawdza się zastosowany przy autostradach, gdzie pozwala zainteresować potencjalnych turystów do odwiedzenia miasta. W promowaniu miast bardzo pomocne są także plakaty pokazujące ich historię oraz planowane inwestycje.

Zobacz, jak reklamować miasto z wykorzystaniem produktów Leżakowo?

Miasta można promować także z użyciem artykułów reklamowych, w tym tych tworzonych przez Leżakowo. Dobrze sprawdzą się tutaj nasze leżaki drewniane w wersji BIG, na których można nanieść elementy identyfikacji wizualnej miasta, a także parawany czy windery, które warto wykorzystać podczas wydarzeń plenerowych organizowanych na terenie miasta. Rewelacyjną opcją będą także plecaki eventowe z logo miasta, które można zastosować podczas festiwali, czy innych imprez masowych

Sprawdź nasze produkty oraz inne wpisy blogowe:

Leżaki reklamowe

Torby plażowe z nadrukiem

Materace na palety

Czym jest psychologia reklamy?

Jak stworzyć ogródek restauracyjny?

Sprawdzone pomysły na reklamę kwiaciarni