Jakie są strategie reklamowe?

Odpowiednio przygotowana strategia reklamowa przyczynia się do zwiększenia widoczności firmy bądź marki, dzięki efektownej reklamie, która będzie przyciągała wielu odbiorców. Z jednej strony pozwala ona wypromować nowe produkty czy firmy oferujące określone rodzaje usług, a z drugiej wpływa na budowanie dobrego wizerunku firm, które mają już ugruntowaną pozycję na rynku. Kwestię doboru strategii reklamowej poprzedza dokładne badanie charakteru grupy docelowej, do której reklama ma być skierowana. Mowa tutaj przede wszystkim o analizie wieku odbiorców, jak również ich płci, a nawet analizy zainteresowań i zachowań pod względem wyboru produktu czy usług. O tym, jakie są strategie reklamowe i jakie mają one zastosowanie w praktyce, szerzej opisujemy poniżej.

Leżaki drewniane

Materace na palety

Zobacz, jakie są strategie reklamowe w zależności od wybranego medium

Strategie reklamowe różnią się nieco w zależności od tego, co ma być nośnikiem reklamy. Od dawna zwraca się szczególną uwagę na reklamę telewizyjną, zatem w tym przypadku strategia reklamowa nakierowana jest głównie na przekaz wideo. Strategia reklamowa uwzględnia tutaj nie tylko wspomniane powyżej kryteria charakteryzujące grupy docelowe, a także porę i czas emisji takiej reklamy. Nie bez znaczenia ma aktualna pora roku, gdyż wtedy także dobiera się odpowiednią strategię reklamową, co ma miejsce na przykład w przypadku reklamy napojów. Zupełnie inna strategia reklamowa dotyczy przekazu radiowego – tutaj główną uwagę zwraca się na kreatywne opracowanie haseł, które będą chwytliwe, dzięki czemu łatwo „wpadają w ucho” i pozostają zapamiętane. Tak przygotowana strategia reklamowa uwzględnia również wykorzystanie głosu znanych lektorów, którzy kojarzą się pozytywnie. Obecnie na znaczeniu nieco traci reklama prasowa, jednakże sprawdza się ona jako działanie uzupełniające powyższe działania w zakresie przygotowania kampanii reklamowej. Mają one ograniczenia pod względem rozmiaru i ilości tekstu, ale są dobrym sposobem promowania firm w lokalnej prasie.

Windery

Torby z nadrukami

Poduszki reklamowe

Działania uzupełniające zastosowanie określonej strategii reklamowej

Wybór określonej strategii reklamowej, czy to dotyczącej telewizji, radia czy prasy wymaga często dodatkowego wspomagania, wśród których wymienia się nośniki w postaci ulotek czy billboardów. Świetnie sprawdzają się również mobilne artykuły reklamowe, co ma ogromne znaczenie na przykład na wydarzeniach branżowych, sportowych czy kulturalnych, gdzie dana firma jest sponsorem. Warto w takim przypadku postawić między innymi na produkty od Leżakowo. Nasze leżaki reklamowe sprawdzą się podczas wydarzeń na świeżym powietrzu, z kolei stoliki czy obrusy warto wykorzystać między innymi na targach. Nasza firma dysponuje także wieloma innymi produktami, w tym tekstyliami i meblami reklamowymi, które sprawdzą się w promowaniu firm.

Zobacz również:

Historia reklamy

Co przyciąga uwagę w reklamie?

Czym jest psychologia reklamy?

Pylon reklamowy – co to jest?

Jakie meble reklamowe sprawdzą się w strefie relaksu?