Reklama już od wielu lat, a nawet wieków ma ogromne znaczenie w promowaniu oferowanych produktów czy usług. Współcześnie duży nacisk kładzie się na to, aby proces promowania uwzględniał nie tylko skuteczność w zakresie trafiania do odbiorców, ale także to, by pozostała ona zapamiętana przez długi czas. Co ciekawe, zagadnienia związane z tym, jakie reklamy najbardziej zapamiętujemy, jest badana naukowo – wspomniane kwestie bada między innymi psychologia reklamy, która pozwala wypracować rozwiązania sprzyjające promowaniu marek i firm. Najważniejsze aspekty związane z tym, jakie reklamy najbardziej zapamiętujemy, poruszamy w najnowszym artykule poniżej.
Prosty przekaz najbardziej wpływa na to, jakie reklamy najbardziej zapamiętujemy
Wielu specjalistów podkreśla, że aby reklama była dobrze zapamiętana, powinna być prosta w odbiorze. Dzięki temu istnieje duża szansa, by trafić z przekazem promocyjnym do szerokiego grona odbiorców. Takie reklamy powinny zawierać krótkie, ale chwytliwe hasła, które najbardziej zapadną w pamięci odbiorców. Wielu z nas zapewne pamięta tekst jednej z reklam, gdzie pada „świstak siedzi i zawija w sreberka” – aby reklama była zapamiętana, powinna zawierać tego typu oryginalne teksty, które z czasem mogą być także nieodłącznym elementem popkultury.
Zastosowanie barwnych obrazków i fotografii – jakie reklamy z ich użyciem najbardziej zapamiętujemy?
Reklama nie istnieje bez kolorów, dlatego niezwykle ważne jest dobranie odpowiednich grafik czy zdjęć. Najbardziej zapamiętujemy reklamy w ciepłych barwach, które kojarzą nam się z przyjemnością, radością czy czasem wakacji. Tego typu reklamy nie tylko są dobrze zapamiętywane, ale mają także znaczenie dla pozytywnego odbioru reklamowanego produktu czy usługi.
– Windery
Wykorzystanie autorytetu znanych osób również ma istotne znaczenie w tym, jakie reklamy najbardziej zapamiętujemy
W procesie powstawania reklamy nie bez znaczenia pozostaje wizerunek znanych osób, w tym celebrytów, czy przedstawicieli świata nauki. Tego typu materiały promocyjne wyróżniają się na tle innych reklam, ze względu na obecność w nich znanych osób, które przyczyniają się do znacznie lepszej identyfikacji odbiorców z reklamą oraz promowanym produktem. W połączeniu z kreatywną formą przekazu zapamiętywane są one przez bardzo długi czas, przeważnie stanowią także istotny element w budowaniu pozytywnego wizerunku marki.
Reklamy o oryginalnej stylistyce zapamiętujemy najbardziej
Do najbardziej zapamiętywanych reklam należą również te o oryginalnej stylistyce, wyróżniające się swoją kreatywnością. Często wpisują się one w miejską architekturę, uatrakcyjniając jednocześnie krajobraz urbanistyczny. Warto wspomnieć również o billboardach czy nowoczesnych reklamach prezentowanych na ekranach LCD, które mają duże znaczenie w tym, jakie reklamy zapamiętujemy najbardziej. Zastosowanie kompozycji 3D przyciąga uwagę odbiorców w sposób szczególny, wpływając jednocześnie na proces zapamiętywania reklam.
Zobacz również:
– Reklama salonu fryzjerskiego – jak dobrze wypromować swój biznes?
– Czym jest reklama ambientowa?
– Sprawdzone pomysły na reklamę kwiaciarni