W jakich miejscach powinna być umieszczona reklama outdoorowa?

Reklama outdoorowa, zwana inaczej zewnętrzną to bardzo popularny sposób na promocję własnego biznesu. Wokół nas znajduje się wiele miejsc, gdzie można by ją ulokować. Przede wszystkim, reklama zewnętrzna powinna znajdować się w miejscu widocznym i dobrze oświetlonym. Dotyczy to zarówno plakatów, jak i akcesoriów promocyjnych, takich jak leżaki, czy windery. Różnica jest jednak taka, że pierwsze z wymienionych mogą być rozwieszone w innym miejscu niż siedziba firmy, natomiast pozostałe najlepiej sprawdzą się tam, gdzie wykonywane są dane usługi. Szczególnie windery są popularnym wyznacznikiem lokalizacji przedsiębiorstwa, który pokazuje potencjalnym klientom, gdzie szukać danych usług. Reklamę outdoorową warto umieścić w lokalizacji o dużym ruchu i gęstym zaludnieniu. Do takich należą na przykład:

– ulice i skrzyżowania,

– przystanki komunikacji miejskiej,

– lotniska i dworce,

– galerie handlowe,

– fasady budynków, które są dobrze widoczne dla przechodniów,

– stacje benzynowe.

W tych lokalizacjach świetnie sprawdzą się nie tylko plakaty, czy banery, ale też reklamy wyświetlane na monitorach. Ważny jest wybór umiejscowienia danego obszaru, dzięki czemu materiały promocyjne trafią do większego grona odbiorców. Trzeba mieć także na uwadze obostrzenia prawne, które

Jakie są reklamy zewnętrzne?

Reklam zewnętrznych, które są w powszechnym użytku jest naprawdę wiele. Mogą to być plakaty, bilboardy, banery, jednak nie tylko. Popularnością cieszą się też akcesoria takie jak wspomniane już leżaki, windery, a także hamaki, huśtawki, czy parawany. Wybór jest naprawdę pokaźny. Każdy z tych rodzajów reklam outdoorowych jest personalizowany, co oznacza, że może charakteryzować się nadrukiem, który bezpośrednio przywodzi na myśl daną firmę. Akcesoria promocyjne, do których zaliczają się różnorodne meble świetnie sprawdzą się na przykład podczas eventów branżowych lub imprez sponsorowanych przez dane przedsiębiorstwo.

Co daje reklama outdoorowa?

Każdy sposób promocji niesie ze sobą pewne zalety. W przypadku reklam outdoorowych możemy mówić o upowszechnieniu danej usługi przez materiały znajdujące się poza siedzibą firmy. W przypadku materiałów wykorzystywanych na eventach możliwe staje się też proste, ale skuteczne zakomunikowanie, które przedsiębiorstwo jest sponsorem lub organizatorem. Wówczas zapada ono w pamięć uczestnikom wydarzenia. Reklama zewnętrzna to także sposób na nakierowanie potencjalnego klienta w stronę siedziby. Widoczne elementy, takie jak widery i meble z nazwą marki umiejscowione w pobliżu miejsca wykonywania pracy to wskazówka, że przyszły zleceniodawca trafił w miejsce, którego szukał.

Gdzie się promować?

Jeśli chodzi o to, gdzie można umieścić reklamę outdoorową, trzeba wziąć pod uwagę m.in. grupę docelową. Przykładowo, jeśli będą to kierowcy, warto rozważyć bilboard promocyjny przy ruchliwej autostradzie lub stacji paliw. Podróżujący komunikacją miejską lub publiczną zwrócą natomiast większą uwagę na materiały ulokowane na przystankach, dworcach lub nawet samych pojazdach. Co więcej, jeśli reklamę umieści się na autobusie, zyskuje się pewność, że będzie ona widoczna w więcej niż jednym miejscu. Podobnie sprawy mają się z samochodami firmowymi, które można stosownie okleić lub pomalować. Reklama zewnętrzna to skuteczny sposób, który daje wiele możliwości. Już same zabudowania miejskie, to jest budynki, ogrodzenia i witryny sklepowe mogą stać się doskonałą lokalizacją dla odpowiednich nośników.

Jaką formę wybrać?

Wybór reklamy outdoorowej jest w pewnym sensie uzależniony od indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa i powinien być dostosowany do specyfiki branży. Dla lokali gastronomicznych dobrym wyborem będą meble, takie jak stoliki i krzesła reklamowe, z kolei w przypadku stoisk handlowych ulokowanych na świeżym powietrzu, ciekawą propozycją okaże się parawan, który dodatkowo ochroni je przed podmuchami wiatru. Możliwości jest wiele, dlatego bez wątpienia każda firma znajdzie idealną dla siebie, a nawet kilka różnych form promocji zewnętrznej. Warto dodać, że wiele z elementów, które wpisują się w tę kategorię ma również charakter praktyczny, przez co jeszcze bardziej zainteresuje potencjalnych klientów. Jest to zaleta, którą warto mieć na uwadze, bo dzięki niej znacznie zwiększa się szansa na zapadnięcie w pamięć otoczenia. Zauważ, że wiele z nośników reklamy zewnętrznej znajdziesz w naszej ofercie. Są to przede wszystkim wspomniane już meble reklamowe, parawany, windery, huśtawki, czy różne tekstylia. Każdy z nich można spersonalizować, na przykład nadrukowując nazwę firmy.

Sprawdź dostępne produkty i zobacz inne wpisy z bloga:

Materace z logo

Koce reklamowe

Ręczniki reklamowe

Torby plażowe z nadrukiem

Co to jest outdoor marketing?

Gdzie wykorzystać stoliki cateringowe?