Historia reklamy sięga tak naprawdę czasów starożytnych. Do współczesności przeszła wiele zmian, dlatego obecnie możemy natknąć się na wiele nowoczesnych form reklamy. Agencje reklamowe prześcigają się w pomysłach, jak skutecznie dotrzeć do odbiorcy i zachęcić go do skorzystania z usług danej firmy czy zakupu promowanego produktu. Nowoczesne formy reklamy zewnętrznej występują w przeróżnych wariantach, ale nie zapominajmy także o ich aspekcie cyfrowym. Ciągłym zmianom ulegają także nowoczesne formy reklamy, które spotykamy w telewizji, Internecie, a nawet w prasie i radiu. W poniższym wpisie skupimy się jednak głównie na nowoczesnych formach reklamy w przestrzeni publicznej oraz podpowiemy, jak skutecznie wypromować firmę.
Kreatywne warianty nowych form reklamy
To, co łączy wszystkie nowe formy reklamy to kreatywność i innowacyjne podejście do promowania marek i firm. Szczególnie chętnie sięga się obecnie po reklamy wpisujące się w ramy tak zwanego ambient marketingu. Wśród nowoczesnych form reklamy znajdujemy między innymi elementy promocyjne wykorzystujące przestrzeń miejską. W tym celu wykorzystuje się przejścia dla pieszych, przystanki autobusowe, budynki, latarnie, a nawet flotę pojazdów. Przykładem nowoczesnej formy reklamy może być tutaj między innymi promowanie jednej z marki batonów z wykorzystaniem ławek służących do siedzenia.
Jakie korzyści możemy uzyskać, stosując nowoczesne formy reklamy zewnętrznej?
Dlaczego nowoczesne formy reklamy zewnętrznej sprawdzają się najlepiej w promocji towarów i usług? Odpowiedź na to pytanie kryje się w możliwościach dotarcia do wielu odbiorców w tym samym czasie – dotyczy to zwłaszcza billboardów znajdujących się w przestrzeni miejskiej czy banerów znajdujących się przy drogach.
Najpopularniejsze formy reklamy
Wśród najpopularniejszych form reklamy zewnętrznej wymienia się przede wszystkim warianty wielkoformatowe, na przykład billboardy i telebimy, na których prezentowane są efektowne reklamy 3D. Warto zwrócić uwagę, że do najpopularniejszych form reklamy zalicza się także atrybuty o charakterze praktycznym – aplikacje promocyjne można nanosić na pufach, krzesłach, a nawet popularnych dmuchańcach. Wiele firm sięga również po mobilne roll-upy, które sprawdzają się na niemal wszystkich wydarzeniach.
– Windery
Potykacze – nowoczesna forma reklamy w klasycznym wydaniu
Choć środki reklamowe zwane potykaczami znane są od kilkudziesięciu lat, to obecnie przeżywają ponowny rozkwit popularności. Co zatem decyduje o ich nowoczesności? Wiele zależy tutaj od kreatywności osób, które wypisują różnego typu hasła na potykaczach pokrytych farbą tablicową. Zamiast prezentowania klasycznej oferty, możemy pokusić się o efektowne zaprezentowanie swoich usług chwytliwymi hasłami, często w odniesieniu do popkultury czy aktualnych wydarzeń. Przykładem nowoczesnej formy reklamy jest tutaj promocja kawiarni za pomocą hasła „Na depresso pomoże espresso”.
Sprawdź również: