Marketing eventowy to nowoczesne rozwiązanie w kwestii promowania marek oraz ich produktów i usług, które znane jest powszechnie na całym świecie, zatacza także coraz szersze kręgi w naszym kraju. Event marketing polega na organizowaniu różnego rodzaju wydarzeń, które mają na celu zwiększenie widoczności przedsiębiorstw. Specjaliści wskazują jednak, że takie eventy należy szczegółowo zaplanować, aby przeprowadzone działania marketingowe pozwoliły zwiększyć popularność danej marki, uwzględniając wskaźnik ROI (Return on Investment), co definiujemy jako stosunek kosztu zysku do inwestycji przemnożony przez 100%. Im ten wynik jest wyższy, tym większa jest efektywność event marketingu. Aby to osiągnąć, dobrym pomysłem jest wykorzystanie konferencji specjalistów, z czego chętnie korzystają topowe firmy informatyczne, które organizują specjalne sesje networkingowe. Takie działania z zakresu marketingu eventowego to nie tylko okazja do wymiany myśli, ale także zaprezentowania najnowszych zdobyczy technologicznych firmy, zachęcając szerokie grono odbiorców do skorzystania z oferty. Co ciekawe, w takie działania wpisują się również imprezy charytatywne. W większości przypadków takie gale fundraisingowe skupiają szereg osobistości ze świata kultury, sportu, polityki itp., co wiąże się ze szczytnym działaniem, jakim są zbiórki pieniędzy na specjalne cele.
Cele i korzyści events marketingu
Według Philipa Kotlera, events marketing to działania codzienne lub okazjonalne, mające na celu stworzenie bezpośredniej interakcji między konsumentami. Podstawą jest tutaj przyciągnięcie uwagi szerokiego grona odbiorców, na przykład za pomocą mediów, co równocześnie powinno opierać się na kreowaniu pozytywnych emocji związanych z marką. Organizowanie wydarzeń w ramach event marketingu ma na celu generowanie większych przychodów, ale także promowanie usług oraz produktów wprowadzanych na rynek. Dobrze przygotowana kampania marketingowa sprawdza się zarówno w przypadku dużych, jak i małych firm. Oprócz korzyści czysto finansowych warto wymienić także budowanie pozytywnego wizerunku marki, ponieważ uczestnicy marketingowych eventów mogą nawiązać bezpośrednią relację z przedstawicielami danej firmy. Z tym działaniem powiązany jest także obszar CSR, czyli wspomniane wcześniej działania charytatywne. One również pozwalają budować dobrą wizję przedsiębiorstwa, ale jednocześnie pozwalają pomóc osobom potrzebującym.
Event marketing w zintegrowanej komunikacji marketingowej – jakie narzędzia wykorzystać, aby wyróżnić markę na tle konkurencji?
Odpowiednio przygotowany plan oraz kalkulacja kosztów i wskaźnika ROI ma istotne znaczenie dla events marketingu. Warto jednak wspomóc się również środkami, które pozwolą wzmocnić pozytywny wizerunek marki, w czym pomoce okażą się materiały reklamowe od Leżakowo.
Podczas plenerowych eventów marketingowych świetnie sprawdzą się reklamowe materace na paletę posiadające zamek błyskawiczny oraz rzep lub sznurki do łatwego mocowania na palecie. W ten sposób powstaje wygodne miejsce do siedzenia dla użytkowników, które jednocześnie dobrze eksponuje reklamę firmy organizującej dane wydarzenie. Wspomniane materace oferowane są w wymiarach 120×80 oraz 80×60 cm w jednym z trzech wariantów grubości: 3,6 lub 10 cm.
Uwagę konsumentów z pewnością przyciągną również leżaki reklamowe – podczas eventu marketingowego doskonale sprawdzi się między innymi leżak KOMFORT o wymiarach 125x61x3,2 cm, który ma wytrzymałe siedzisko, stworzone z jednej z kilku tkanin do wyboru – bawełnianej, płóciennej, basenowej lub poliestrowej, który ma wygodne podłokietniki, zapewniające komfort uczestnikom wydarzenia.
Z pewnością w marketingu eventowym pomocne okażą się również windery reklamowe, czyli mobilne flagi, wykonane z bardzo wytrzymałego włókna szklanego, który doskonale sprawdza się jako element zwiększania widoczności marki. Jest to mobilny atrybut reklamowy, dostępny w trzech różnych rozmiarach, który jest świetnym narzędziem do promowania marek i ich usług oraz produktów.
Na uwagę zasługuje fakt, że nasze produkty powstają dzięki metodom nadruku, zapewniającym materiałom trwałość. Jedną z metod jest sitodruk, polegający na wtłaczaniu porcji farby bezpośrednio w tkaninę, a drugą nadruk sublimacyjny. On z kolei polega na sublimacji farby do wnętrza tkaniny, co zapewnia materiałom reklamowym wysoką trwałość, także pod względem odporności na promieniowanie UV.
Sprawdź produkty z naszej oferty i przeczytaj inne artykuły blogowe: