Pozyskanie klienta, a później utrzymanie współpracy to kluczowy aspekt działalności gospodarczej. Z tej przyczyny przydatne okazują się gadżety reklamowe, które budują lojalność z firmą. Tego typu akcesoria promocyjne najczęściej są rozdawane za darmo, jako prezent lub nagroda za udział w dowolnym konkursie, bądź też wydarzeniu branżowym. Możliwości jest naprawdę wiele. Do gadżetów reklamowych zaliczają się m.in. notatniki, długopisy, kalendarze, kubki, torby, czy dowolne tekstylia z logo firmy.
Przede wszystkim ważne jest to, żeby upominek był praktyczny i miał jakiś związek z Twoją działalnością. Dlatego, jeśli promujesz urządzenia, takie jak komputery i akcesoria do nich, możesz rozdać swoim klientom podkładki pod mysz. Zadowolony użytkownik będzie pamiętał o Twojej ofercie i zaangażowaniu. Wówczas, jeśli wystąpi potrzeba ponownego skorzystania z usług z Twojej branży, bardzo prawdopodobne jest, że klient wróci do Ciebie.
Gadżety reklamowe – przykład budowania relacji z klientem
Dla wyjaśnienia znaczenia gadżetów reklamowych w budowaniu lojalności z firmą, możemy posłużyć się pewnym case study. Przyjmijmy, że prowadzisz pensjonat w górach, z którego w okresie wakacyjnym korzysta wielu gości. Jak zachęcić ich do powrotu w przyszłym roku? Możesz wręczyć im prezent. Najlepszym wyborem będzie coś praktycznego, ale jednocześnie kojarzącego się z Twoim lokalem. W przypadku wszelkich pensjonatów, hoteli i hosteli nie ma chyba niczego bardziej charakterystycznego niż ręczniki. Goście wręcz uwielbiają zabierać je ze sobą i niejednokrotnie sami zwracają się z takim pytaniem do pracowników. Dlatego skutecznym sposobem na utrzymanie się pamięci odwiedzających jest podarowanie im gratisowego upominku w postaci ręcznika bawełnianego hotelowego, który możesz u nas nabyć. Nasze produkty odznaczają się jakością premium, subtelnym haftem i możliwością wszycia wszywek sublimacyjnych. Gwarantujemy możliwość personalizacji ręczników według potrzeb klienta.
Jak prezenty wpływają na odbiór firmy przez klienta?
Pochylmy się też nad tym, jak darmowe gadżety promocyjne wpływają na to, jak klient postrzega firmę, z której usług korzysta. Bez wątpienia jest to metoda na zapadnięcie w pamięć, ale nie tylko. Miej na uwadze to, że:
– obdarowany klient buduje w sobie pozytywny wizerunek firmy,
– klient kojarzy logo i nazwę przedsiębiorstwa,
– korzystając z gadżetu-niespodzianki klient buduje więź z firmą,
– im częściej klient korzysta z prezentu, tym większa szansa, że inni zauważą Twoją obecność na rynku,
– akcesoria promocyjne mogą być elementem programu lojalnościowego, w ramach którego klient otrzymuje nagrodę za regularne korzystanie z Twoich usług.
Dodatkowym atutem jest to, że niejednokrotnie nowi klienci decydują się na wypróbowanie usług dostawcy ze względu na benefity w postaci atrakcyjnych upominków lub korzyści wynikających z członkostwa w programie lojalnościowym. Następnie wracają do tej samej firmy, by kontynuować współpracę, kiedy pojawia się u nich zadowolenie z oferty. W ten sposób możesz wypromować nowo powstałe przedsiębiorstwo i napędzać zapotrzebowanie na Twój asortyment.
Czy prezenty dla klientów są kosztem?
W wielu sytuacjach można uznać prezenty dla kontrahentów za koszt uzyskania przychodu. Ważne jest jednak to, że gadżety powinny służyć reklamie, nie reprezentacji przedsiębiorstwa. Chodzi tu o budowanie rozpoznawalności firmy, na przykład przez rozdawanie fartuchów lub czapek reklamowych, które u nas znajdziesz. Pamiętaj, że podarunki dla klienta, które mają wartość niższą niż 200 zł, nie są obciążone podatkiem. Wydatki na niespodzianki, które spełniają wytyczne ustawy i nie przekraczają tej kwoty, mogą być zaliczone do kosztów i nie muszą być opodatkowane przez obdarowywanego. W przeciwnym razie osoba, która otrzymuje prezent, musi odprowadzić podatek, a Ty masz obowiązek wystawić mu odpowiednio PIT-8AR dla przedsiębiorcy i PIT-11 dla nieprowadzących działalności gospodarczej. Najrozsądniejszym krokiem będzie skonsultowanie kosztu gadżetów reklamowych z działem księgowości. Jednocześnie pamiętaj o zaletach, takich jak budowanie lojalności klienta z usługodawcą.
Poznaj produkty z naszej oferty i przeczytaj inne wpisy blogowe:
– Leżak classic drink z podłokietnikami premium
– Gadżety biurowe – jak je wykorzystać do promocji firmy?