Psychologię reklamy możemy zaliczyć do jednej z dziedzin psychologii biznesu. Analizy związane z psychologią reklamy badają zachowania konsumentów, które wykorzystywane są do zwiększania sprzedaży, a także do kreowania trendów. W psychologii reklamy korzysta się z wielu dziedzin wiedzy, czyniąc z niej interdyscyplinarną naukę, która coraz częściej znajduje zastosowanie w wielu obszarach biznesu.
W jaki sposób psychologia reklamy pomaga w biznesie?
Psychologia reklamy w sposób ciągły analizuje zachowania konsumentów. W tym celu opracowuje szereg przydatnych wskazówek, których głównym celem jest przyciągnięcie szerokiego grona odbiorców. Psychologia reklamy pozwala zatem na realne zwiększenie sprzedaży produktów i usług i co równie ważne, na budowanie długofalowego zaufania do danej marki.
– Windery
Narzędzia wykorzystywane w badaniu psychologii biznesu
Psychologia reklamy opiera się o bezpośrednie badania konsumentów. Przeważnie wykorzystywane są różnego typu badania ankietowe, które poddane odpowiedniej analizie pod kątem statystyki i psychologii pozwalają na wyciąganie wniosków co do zastosowanej strategii reklamowej. Co ciekawe, psychologia reklamy wykorzystuje także najnowsze zdobycze z zakresu neuromarketingu. W tym przypadku nowoczesne metody badania neurologiczne pozwalają dobitnie wskazać na reakcje konsumentów na przykład wobec prezentowanych reklam.
Znaczenie barw w psychologii reklamy
Niezwykle istotne w psychologii reklamy jest zastosowanie barw. Wiele badań udowodniło, ale także potwierdziło, że odpowiednie zestawienie kolorów wpływa na konkretne reakcje ze strony konsumentów. Z punktu widzenia psychologii reklamy najważniejszymi barwami są między innymi:
– kolor czerwony wyzwala u konsumentów apetyt, a także wpływa na zwiększanie ciśnienia krwi. Z tego powodu specjaliści od psychologii reklamy zalecają wykorzystywanie takiej kolorystyki do promowania restauracji oraz produktów spożywczych
– w opozycji do czerwieni stoi kolor niebieski, który przez psychologów reklamy uważany jest za odcień ograniczający apetyt. Dlatego barwa niebieska jest wykorzystywana do etykiet produktów dietetycznych i przeznaczonych dla diabetyków
– według założeń psychologii reklamy, duże znaczenie ma kolor żółty. Kojarzy nam się on przyjemnie, dlatego stosuje się ten kolor celem budowania pozytywnego wizerunku marki
– ogromną rolę odgrywa także kolor złoty. Stosuje się je w produktach premium, podkreślając tym samym ich luksusowy charakter.
Psychologia reklamy zakłada, że poszczególne odcienie stosowane zarówno w reklamach, jak i tworzeniu opakowań towarów decydują o określonych zachowaniach konsumentów. Jest to zatem niezwykle ważne nie tylko we wprowadzaniu na rynek nowych produktów, ale także w długofalowych strategiach firmy.
Efektowne artykuły reklamowe od Leżakowo wpisujące się w założenia psychologii reklamy
W opisane powyżej znaczenie barw w psychologii reklamy wpisują się produkty reklamowe od Leżakowo. Specjalizujemy się między innymi w produkcji drewnianych leżaków reklamowych, na których możemy odwzorować każdy barwny projekt. Sprawdzają się one podczas eventów plenerowych, ale także w przestrzeni miejskiej. Nasza bogata oferta zawiera także różne warianty krzeseł i stolików reklamowych, a także wiele innych artykułów, w tym parawany czy flagi reklamowe, które świetnie wypromują każdą firmę.
Zobacz także: