Strategia kreatywna ma ogromne znaczenie w procesie powstawania reklamy. Wydawać by się mogło, że strategia i kreatywność stoją ze sobą w sprzeczności, lecz ich połączenie pozwala na stworzenie kreatywnej reklamy, która z pewnością będzie wzbudzać zainteresowanie odbiorców, często także na ich przyszłe zachowania konsumenckie. Proces opracowywania strategii kreatywnej jest wynikiem działania dużej grupy osób w zakresie prowadzenia analiz, monitorowania zachowań konsumentów, jak również twórczego procesu powstawania reklamy kreatywnej. Odpowiednio zaplanowane działania przekładają się na zainteresowanie konsumentów markami i firmami, co przyczynia się do budowania długofalowej, dobrej relacji pomiędzy wspominanymi podmiotami.
– Windery
Jakie znaczenie w reklamie kreatywnej ma odpowiednie przygotowanie strategii?
Strategia kreatywna to kluczowy element tworzenia każdej reklamy kreatywnej. Niewątpliwie wpływa ona na przemyślane i co ważne, twórcze działania, dzięki czemu reklama pozytywnie wpływa na odbiorców, a tym samym na zainteresowanie promowanym produktem czy usługami. Reklama kreatywna w sposób szczególny zapisuje się w pamięci potencjalnych konsumentów i stanowi jedną z najważniejszych kwestii dotyczących pozytywnego budowania wizerunku marki.
Jak zbudować strategię kreatywną?
Podstawą strategii kreatywnej jest odpowiednie przygotowanie bazy pod względem marketingowym. Kluczowe jest tutaj określenie charakteru grupy docelowej, do której ma trafić finalny przekaz reklamowy. Jest to niezwykle ważne, gdyż inna reklama będzie wpływała na dzieci, a inna na szerokie grono osób dorosłych. Nie bez znaczenia pozostaje również płeć odbiorców, nierzadko również ich wykształcenie. Nieodzownym elementem budowania strategii kreatywnej jest opracowanie budżetu przeznaczonego na reklamę – uwzględnia się tutaj nie tylko proces jej tworzenia, ale także miejsce, gdzie ma być ona zastosowana. Do najczęściej wykorzystywanych źródeł należą: telewizja, Internet, radio i prasa, ale niezwykle istotne jest zastosowanie również innych nośników reklamy, takich jak billboardy czy wielkoformatowe plakaty. Ostatnią z kwestii przygotowania podstawy dla strategii kreatywnej jest wybór metody analizy działań, dzięki czemu możliwe jest monitorowanie skuteczności i wprowadzenie ewentualnych działań korygujących czy podtrzymujących dotychczasowe rezultaty.
Strategia kreatywna w praktyce, czyli przykłady reklamy kreatywnej
Reklama kreatywna coraz częściej obecna jest w przestrzeni miejskiej, gdzie często wpisuje się ona w krajobraz urbanistyczny. W ramach strategii kreatywnej, wielu twórców skłania się ku wkomponowaniu reklamy w elementy miejskiej architektury – zarówno tej małej, jak i dużej. Dobrym przykładem reklamy kreatywnej jest np. promowanie frytek wkomponowane w przejścia dla pieszych czy reklama sieci kawiarni zawarta w formie filiżanki, z której rozlewa się kawa, co wkomponowane jest w latarnię miejską.
Sprawdź również:
– Jakie leżaki basenowe wybrać?
– Reklamowe pufy sako są doskonałą alternatywą dla klasycznych mebli