Słupek barberski znany w krajach anglosaskich jako barber pole jest szeroko rozpowszechniony głównie w Stanach Zjednoczonych. Ma on postać charakterystycznego, pionowego słupka w kolorach bieli, czerwieni i błękitu. Choć pierwsze tego typu elementy stosowano w średniowieczu, to dopiero w ubiegłym stuleciu cieszyły się one największą popularnością. Niewątpliwie są one przykuwającym wzrok elementem promocyjnym lokalu, gdzie nie są nachalne, lecz wprowadzają nieco więcej barw do miejskiego krajobrazu, z czego warto korzystać do promowania swoich usług.
Historia słupka barberskiego
W średniowieczu zaczęto wykorzystywać pierwsze elementy identyfikacji wizualnej, zbliżone do współcześnie znanego barber pole. Tego typu narzędzia wykorzystywano w miejscach, gdzie oferowano usługi fryzjerskie. Warto wspomnieć, że ówcześni fryzjerzy nie zajmowali się jedynie strzyżeniem włosów i przycinaniem brody. Wtedy wykonywali oni wiele zabiegów chirurgicznych, w tym nastawianie kości czy ekstrakcję zębów – element niósł zatem wyraźną informację, jakich usług możemy spodziewać się w tym miejscu. W średniowieczu każdy z nich zawierał paski w dwóch kolorach, czyli białym i czerwonym. Dopiero w okresie renesansu, w Amsterdamie dodano również trzeci odcień – kolor błękitu. Wszystkie trzy kolory są najpopularniejszym zestawieniem barw stosowanym jako element promujący usługi fryzjerskie i barberskie, których historia łączy się ściśle ze Stanami Zjednoczonymi, gdzie trafiły one ze wspomnianego już Amsterdamu, wpisując się dodatkowo w nastroje patriotyczne. Barber pole był najpopularniejszym środkiem do reklamowania usług fryzjerstwa, a także drobnych zabiegów chirurgicznych. Warto zwrócić tutaj uwagę na zastosowanie trzech określonych barw, które mają bogatą symbolikę. W renesansie taki atrybut niósł ważną informację dla osób poszukujących różnego typu zabiegów:
– czerwień symbolizowała krew
– biel wskazywała, że w danym miejscu można spodziewać się usług związanych z wyrywaniem zębów i nastawianiem kości
– błękit oznaczał możliwość wykonywania drobnych zabiegów, w tym strzyżenia.
Inne znaczenie kolorów odnosi się do barw krwi – czerwień symbolizowała krew tętniczą, błękit żylną, a biel symbolizowała bandaże. Warto dodać, że pasy splecione są podobnie jak w przypadku kaduceusza, co nawiązywało do zabiegów medycznych.
Oryginalny sposób promowania usług barberskich
Wspomniane atrybuty przeżywają obecnie swój renesans, wpisując się w aspekt reklamowania usług fryzjerstwa męskiego. Ten oryginalny element wystroju wzbudza zaciekawienie, wśród osób mijających lokal. Warto wykorzystać je, aby stworzyć spójny wizerunek „Barber shop” wraz z szyldami czy reklamą umieszczaną na szybach.
Produkty Leżakowo, jako alternatywa wobec trójkolorowych elementów reklamowych
Firma Leżakowo nie posiada w swojej ofercie słupków barberskich, ale za to oferujemy wiele oryginalnych artykułów reklamowych, które z pewnością wzbudzą uwagę potencjalnych konsumentów. Przy wejściu do lokalu warto umieścić tworzone przez nas windery z możliwością naniesienia logo zakładu barberskiego. Z kolei nasze leżaki reklamowe można wykorzystać do stworzenia wygodnego miejsca dla klientów oczekujących na wykonanie usługi. Bardzo ciekawym pomysłem, są także potykacze, które można ustawić przed wejściem do lokalu.
Zobacz nasze produkty i inne artykuły blogowe:
– Czym wyróżniają się leżaki dla par?
– Co to jest leżak grawitacyjny?
– Słupy reklamowe – narzędzie reklamowe zajmujące stałe miejsce w krajobrazie miejskim