Wiele organizowanych wydarzeń, na przykład konferencje warto jest odpowiednio wypromować, by jak największa liczba osób mogła wysłuchać inspirujących prelekcji. Nie zapominajmy o tym, że w trakcie trwania całego wydarzenia organizowane są także branżowe stoiska, przy których mogą promować się firmy, będące sponsorem całego wydarzenia.
Szukając pomysłów reklamowania wydarzenia, dobrze jest sporządzić plan działania, na przykład kolejność wypuszczania kolejnych komunikatów informujących o konferencji. Pierwszą z nich dobrze jest umieścić na około 10-12 miesięcy przed planowanym wydarzeniem – dzięki temu potencjalni uczestnicy otrzymają pierwszy sygnał o wydarzeniu. Dobrze jest w takim przypadku wzbudzić ciekawość i zainteresowanie, np. zapowiadając wydarzenie wraz z informacją, że więcej szczegółów zostanie przekazie niebawem.
Informacje w prasie i na stronach instytucji naukowych są niezwykle użyteczne w promowaniu konferencji
Najczęściej pomocne są informacje umieszczane w prasie. Dotyczy to zwłaszcza czasopism branżowych, w których cyklicznie i ze znacznym wyprzedzeniem umieszcza się informacje dotyczące wydarzenia. Z drugiej strony, warto pochylić się nad stronami internetowymi, np. instytucji naukowych (uczelni wyższych, ośrodków badawczych, laboratoriów, klinik, itd.), skupiających określoną grupę osób, które z pewnością zainteresują się organizowaną konferencję.
Postaw na znanych gości wydarzenia
Niezwykle pomocne w promowaniu konferencji jest zaproszenie znanych osób, które wystąpią na zorganizowanym wydarzeniu. Pozwala to przyciągnąć uwagę wielu osób, które z chęcią wysłuchają ciekawego wykładu na konferencji. Dobrze jest umieścić sylwetki prelegentów, co dokładnie nakreśli profil wydarzenia i zachęci do uczestnictwa w nim.
Meble reklamowe zapewnią wygodę podczas prelekcji i pozwolą wypromować konferencję
W reklamowaniu wydarzeń, zwłaszcza odbywających się cyklicznie, pomocne będą meble reklamowe, na przykład krzesła. Można zastosować na nich logo czy nazwę firmy, która sponsoruje wydarzenie lub elementy wizualne samej konferencji. Doskonale sprawdzają się one nie tylko jako element reklamowy – goście konferencji mogą w wygody sposób wysłuchiwać inspirujących prelekcji. Polecamy wykorzystać produkty Leżakowo, w tym krzesła, drewniane leżaki, czy tekstylia, które doskonale sprawdzają się w promowaniu konferencji, ale także wielu innych wydarzeń branżowych. Ciekawym pomysłem mogą być także windery z logo firm, czy hasła promującym same wydarzenie. Windery można umieścić w widocznym miejscu odpowiednio wcześniej, przed samym wydarzeniem. Rewelacyjnie sprawdzą się również nasze pufy oraz kostki eventowe.
Zobacz nasze produkty oraz inne artykuły blogowe: