Logo a logotyp – czy jest jakaś różnica?

W kontekście identyfikacji wizualnej marek, czy firm pada określenie logo i logotyp, uważane za pojęcia tożsame. Są to jednak dwa różne terminy, składające się jednak na całość działań związanych z promocją. Logo to określenie całego elementu, w skład którego wchodzi logotyp i tak zwany sygnet. Można zatem stwierdzić, że logotyp jest częścią logo – jest to stylizowana nazwa marki, czy przedsiębiorstwa, która przeważnie występuje w otoczeniu niewielkiego znaku graficznego, określanego, jako wspomniany wcześniej sygnet. Rozróżnienie obu elementów ma istotne znaczenie z punktu widzenia kampanii promocyjnej, co pozwala na dokładne sprecyzowanie oczekiwań od agencji reklamowych, tworzących całość systemu identyfikacji wizualnej.

Cechy dobrego logo i logotypu

Logo to obecnie musthave każdej marki, ale także wielu przedsiębiorstw, ponieważ pozwala on na identyfikowanie się z nimi odbiorców, tworząc tym samym więź w perspektywie długofalowej. Wspomniany element musi być stworzony w taki sposób, aby był spójny, ale i przyciągający spojrzenia i zapadający na długo w pamięci. Dzięki temu dajemy też sygnał odbiorcom, że szczególną wagę przywiązujemy do naszego wizerunku. Równie istotne jest, aby całość wyróżniała się na tle konkurencji. Projekt nie musi być wyszukany – w wielu przypadkach mniej, znaczy więcej, co doskonale widać na przykładzie jednej z firm oferującej sprzęt informatyczny. Nagryzione jabłko znane jest na całym świecie, będąc jednocześnie wyznacznikiem artykułów z wyższej półki. W wielu przypadkach podkreśla się równieżrodowód marki i historię produkowanych produktów. Warto przywołać tutaj przykład jednej z firm motoryzacyjnych, w których widzimy biało-niebieską kratę ułożoną w kole wraz z logotypem w postaci skrótowca nazwy przedsiębiorstwa. Nie jest to przypadkowe, ponieważ marka początkowo zajmowała się jedynie produkcją samolotów, których cechą charakterystyczną były śmigła poruszające się w taki sposób, że dawały efekt wizualny w postaci wspomnianej biało-błękitnej kraty. Jak widać, możliwości w kwestii tworzenia logo ogranicza wyłącznie wyobraźnia, ponadto mogą nieść ciekawą dla odbiorców historię, którą wielu chciałoby zgłębić.

Tagline, czyli dopełnienie identyfikacji wizualnej firmy

Odpowiedzią na postawione powyżej pytanie może być proste równanie, pokazujące, że logo to sygnet+logotyp. Sygnet jest nieodzownym elementem identyfikacji wizualnej, który może być wykorzystywany oddzielnie. Często całemu logo towarzyszy tak zwany tagline, czyli krótkie hasełko reklamowe. Dobrym przykładem jest tutaj marka Nike i jej slogan „Just do it” znany na całym świecie i bezpośrednio kojarzonym z marką sportową.

Oba elementy można umieścić na materiałach reklamowych tworzonych przez Leżakowo

Aby marka była dobrze widoczna, warto jest logo umieszczać na materiałach reklamowych. Tworzeniem wielu tego rodzaju artykułów zajmuje się firma Leżakowo. Naszymi reprezentacyjnymi produktami są drewniane leżaki reklamowe, które warto wykorzystać jako element reklamy outdoorowej. Logo wraz z taglinem możemy zastosować również na tekstyliach, na przykład na ręcznikach, czy kocach – wykorzystujemy haft, sitodruk i metodę nadruku fullcolor. Dzięki temu nasze artykuły są trwałe i prezentują się rewelacyjnie.

Sprawdź nasze produkty i inne artykuły z bloga:

Leżaki drewnianie producent

Koc z nadrukiem

Workoplecaki z nadrukiem

Co to jest sitodruk?

Tablica reklamowa – nowoczesny nośnik reklamy pomagający w promocji marek i firm

Co to jest femvertising?