Co to jest femvertising?

Określenie „femvertising” powstało dzięki połączeniu słów „female empower advertising”. To sprytne zestawienie słów oznacza reklamę, w której obecne są kobiety, gdzie pokazuje się ich oblicze, talenty, zainteresowania i powiązane z nimi produkty. Definicja femvertisingu została wprowadzona przez amerykańską firmę SheKnows, która przeprowadziła szerokie badanie dotyczące obecności kobiet w przekazach reklamowych, a także aktualnych potrzeb w zakresie promowania produktów przeznaczonych dla kobiet z ich udziałem. Według wielu źródeł, aż 70% kobiet podnosi kwestie zwiększenia ich udziału w kampaniach reklamowych. Femvertising jest działaniem, które odpowiada na te potrzeby, wyznaczając trendy pozwalające nie tylko promować produkty czy marki, ale także inspirować kobiety do działania i przełamywania granic w wielu sferach życia.

Leżaki drewniane

Parawany na plażę

Historia femvertisingu

Femvertising powstał stosunkowo niedawno – uważa się, że pierwsze tego typu działania przeprowadziła firma kosmetyczna Dove w 2004 roku. Zainicjowano wtedy kampanię „Prawdziwe piękno”, w której pokazywano, że kobiety nie muszą być idealne, aby dobrze się ze sobą czuć. Działania zainicjowane przez markę spotkały się z pozytywnym odbiorem, wpisując się na stałe w element działalności firmy.

Jakie znaczenie ma femvertising w reklamie?

Femvertising w reklamie ma za zadanie przełamywać stereotypy związane z kobietami, zachęcając je  jednocześnie do pokonywania własnych granic, czemu towarzyszy subtelne promowanie firm i marek. Ma to znaczenie w promowaniu firm oferujących produkty i usługi przeznaczone dla pań –  wpływa to na budowanie więzi i pozytywnego wizerunku marki.

Materace na palety

Torby z nadrukami

Przykłady femvertisingu

Femvertising wykorzystuje się coraz powszechniej w przekazach reklamowych. Najczęściej ma on zastosowanie w promowaniu typowo kobiecych produktów – najczęściej są to reklamy podpasek, kosmetyków dla kobiet, ale także kobiecej biżuterii. Coraz częściej femvertising odgrywa szczególną rolę także w innych branżach, na przykład sprzętu do górskich wycieczek, zachęcając je jednocześnie do spróbowania innych form aktywności fizycznej.

Definicja femvertisingu na stałe wpisała się we współczesną reklamę  

Świat stale biegnie do przodu, co tyczy się również reklamy, która w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zmieniła się diametralnie. Femvertising wpisuje się w aktualne kanony współczesnej reklamy, stanowiąc jednocześnie wyznacznik w zakresie tworzenia przekazu przeznaczonego dla kobiet i dziewcząt.

Windery

Poduszki z nadrukiem

Jak wygląda femvertising w Polsce?

Femvertising w Polsce rozwija się dosyć powoli, ale stopniowo przełamuje on wiele barier. Wiele współczesnych reklam tego typu podnosi kwestie dodania odwagi kobietom, tolerancji i samoakceptacji. Prym wiodą tutaj głównie marki kosmetyczne i odzieżowe, które stawiają na subtelne promowanie produktów w połączeniu z propagowaniem przekazu ważnego z punktu widzenia kobiet. Nieodłącznym elementem femvertisingu w Polsce jest wykorzystanie autorytetu osób walczących o prawa kobiet, na przykład Doroty Masłowskiej, Igi Krefft czy Aleksandry Żebrowskiej.

Zobacz także:

Jakie są strategie reklamowe?

10 zasad dobrej reklamy

Jak zabezpieczyć drewniany leżak?

Co to jest sandwich reklama?

Czym jest visual merchandising?