Pod nazwą reklamy diapazon kryje się jeden z rodzajów reklamy outdoorowej. Przeważnie wsparty jest na metalowej konstrukcji o wymiarach 140×200 centymetrów. Tego typu reklama umieszczana jest bezpośrednio przy gruncie, dlatego podane powyżej wymiary sprawiają, że znajduje się mniej więcej na wysokości wzroku. Jest to zatem świetnie rozwiązanie pod względem promowania kampanii, firm czy marek, które powinny w sposób szczególny skupiać uwagę odbiorców. Jakie zastosowanie ma wspomniany typ promocji? O tym przeczytacie poniżej.
W jakich miejscach instaluje się reklamę typu diapazon?
Reklama diapazon jest stosunkowo małych rozmiarów, dlatego znajdują zastosowanie wszędzie tam, gdzie istnieje wzmożony ruch pieszy. Umieszczane są głównie na chodnikach prostopadle względem kierunku ruchu pieszego, dotyczy to także miejskich deptaków. Świetnie sprawdza się także w obiektach skupiających ogromne grono osób – są to na przykład stacje metra, dworce kolejowe, a nawet centra handlowe.
Zalety tego typu formy promocji
Największą zaletą reklamy diapazon jest przykuwanie uwagi wielu odbiorców, którzy spacerując po miejskich uliczkach, mogą zobaczyć informacje zawarte na panelach. Jest ona dostrzegalna w łatwy sposób także przez osoby stojące znajdujące się w korkach. Aby ją obejrzeć, nie trzeba unosić głowy do góry celem obejrzenia reklamy, co jest znaczną przewagą nad reklamą wielkoformatową czy billboardami. Ponadto tego rodzaju reklamy nie powodują przesytu treściami, ponieważ nie zakrywają budynków, elementów przyrody czy innych obiektów. Ponadto dostrzegalne są z obu stron konstrukcji, co wpływa na jej doskonałą widoczność.
Jakie informacje umieszcza się na nośnikach?
Diapazon kojarzony jest głównie z promowaniem produktów, dlatego najczęściej stosowane są na nich elementy wpływające na reklamowanie poszczególnych marek czy produktów. Umieszczanie plakatu w nośniku jest dosyć łatwe, dlatego często można je wymieniać. Warto dodać, że diapazon sprawdza się w przestrzeni miejskiej także do tworzenia czasowych wystaw fotograficznych. Umieszczane są one na deptakach czy rynkach wraz z krótkim opisem. Takie formy promocji bardzo dobrze wpisują się na przykład w obchody ważnych, historycznych rocznic, kiedy prezentuje się tematycznie powiązane wystawy. Odbiorcy mają do nich swobodny dostęp w trakcie spacerów, a ich elegancka i stonowana stylistyka sprawia, że są one dobrym tłem dla krajobrazu miejskiego.
Poza wolnostojącymi reklamami diapazon wykorzystuje się także te komponujące się z małą architekturą miejską. Przykładem tego są nowoczesne przystanki autobusowe tworzone z lekkich, syntetycznych surowców, gdzie po bokach umieszcza się panele przeznaczone na plakat. Taki nośnik jest doskonale widoczny w miejscach, gdzie występuje wysokie natężenie ruchu osób poruszających się komunikacją miejską.
Ciekawą alternatywę stanowią niektóre z produktów Leżakowo, mianowicie przykładowo potykacze, które wracają do łask. Potykacze umieszcza się w widocznym miejscu i poprzez odpowiednie treści promuje dane miejsce, czy zachęca do skorzystania z danych usług. Ciekawy pomysłem jest także ustawienie leżaków reklamowych z logo firmy, czy winderów zachęcających do odwiedzenia danego miejsca.
Sprawdź nasze produkty oraz przeczytaj inne artykuły z bloga:
– Czapki reklamowe z nadrukiem
– Co sprawia, że reklama jest atrakcyjna?