Na czym polega projektowanie stoiska targowego?

Stoiska targowe to doskonałe narzędzie marketingowe, które pozwala na wizualną prezentację produktów i usług, a także na rozpowszechnianie wiedzy o firmie i zdobywanie nowych klientów, pozyskiwanie relacji biznesowych.

Projektowanie stanowiska targowego warto zlecić profesjonalnym firmom. Działania te obejmują projekt, wybór lokalizacji, aranżację stoiska, wykonanie, wyposażenie w niezbędny sprzęt, dobór oświetlenia, podział na strefy.

Główny cel projektowania stanowiska to funkcjonalność stoiska, ergonomii, identyfikacja wizualna z firma z jej produktem czy usługami, atrakcyjna prezentacja oferty dla klientów, komunikacja wizualna oraz stworzenie możliwości komfortowej rozmowy z klientami. Całość stoiska targowego, w różnych aspektach powinna prezentować się spójnie i jednoznacznie identyfikować firmę.

Przed projektowaniem stanowiska targowego warto uzyskać od organizatora mapę i plan hali targowej, aby poznać jej możliwości i strategiczne miejsca, wejścia, ciągi komunikacyjne, skrzyżowania alejek, punkty cateringowe itp.

Leżaki reklamowe na targach

Ważnym jest także odpowiedzenie sobie na kilka istotnych pytań, np.:

• Jaki konkretnie towar czy produkt, usługa ma być prezentowany na Twoim stoisku targowym;

• ile osób będzie reprezentowało firmę podczas targów, czy przeszły odpowiednie szkolenie w zakresie wiedzy o produkcje i umiejętności komunikowania się z klientem;

• czy odwiedzający stoisko na targach będą mieć możliwość fizycznego dotknięcia produktu, czy tylko obejrzenia go w witrynie, czy przewidujemy interakcje z klientem;

• jaka jest powierzchnia stoiska targowego;

• kim jest docelowy klient, co go interesuje i przyciągnie jego uwagę?

Kilka głównych zasad przy projektowaniu stoiska targowego

Nowoczesne stanowisko targowe powinno cechować się elegancją i minimalizmem, wcale nie musi mieć jaskrawych kolorów i cechować się nadmiernym przepychem. Prostota i minimalizm potrafią w lepszy sposób uwypuklić prezentowane produkty, przyniosą zdecydowanie lepsze efekty.

Kolory i materiały powinny być dopasowane do charakteru marki i grupy docelowej. Unikajmy też ciężkich, masywnych mebli i nadmiernych elementów dekoracyjnych. Warto postawić na naturalne materiały takie jak drewno czy tkaniny.

Leżaki big na targach

Elementy, na które warto zwrócić uwagę projektując stanowisko targowe to:

• podłoga, wykładzina, panele czy podłoga podniesiona – dodatkowo wyróżniająca stoiska, dająca efekt oddzielności;

• lada informacyjna, która jest pierwszym miejscem nawiązania kontaktu między obsługą stoiska a osobą odwiedzającą targi, tutaj ciekawym elementem będą obrusy z logiem firmy;

• stolik z wygodnymi krzesełkami bądź fotele/sofy z ławą, pufy, hamaki, leżaki do relaksu i prowadzenia bardziej indywidualnych rozmów. Dobrze, gdy posiadają widoczny nadruk logo firmy;

• miejsce do przechowywania niezbędnych materiałów reklamowych, gadżety reklamowych. odzieży wierzchniej, poczęstunku dla gości itp.

• oświetlenie w postaci lamp dla poszczególnych stref stanowiska targowego;

• dekoracje, które umilą wygląd całości – na przykład żywe rośliny zawsze tworzą dobry klimat.

Etapy projektowania stanowiska – jakie kroki należy podjąć?

Warto kierować się następującymi krokami:

1. Określenie celu udziału w targach;

2. Analiza grupy docelowej i ich potrzeb;

3. Zaplanowanie przestrzeni i umiejscowienie elementów takich jako logo firmy i produkty, np.: flagi firmowe, czyli windery. Warto wykorzystać programy do projektowania graficznego czy symulatory przestrzeni albo skorzystać z pomocy profesjonalisty w tym zakresie;

4. Należy zadbać o spójność z identyfikacją wizualną marki i dopasowanie do grupy docelowej;

5. Wyróżnienie na tle konkurencji, przyciągnięcie uwagi, np.: nowoczesną technologią – ekrany dotykowe i interaktywne, wirtualna rzeczywistość, AI, projektory, czy ciekawie zorganizowaną strefą dla konsumentów jak np.: hamaki, pufy, huśtawki, leżaki, czy krzesła reżyserskie z widocznym logo firmy;

6. Zadbanie o oświetlenie, które podkreśli walory produktów, wprowadzi odpowiedni nastrój;

7. Warto przygotwać interesujące gadżety dla odwiedzających stanowisko targowe z logo marki, np.: ręczniki z logo, torby plażowe, czapki, czy fartuchy reklamowe, itp.

Stoliki na stoisku targowym

Leżakowo i oferta pomagająca wypromować skuteczne stanowisko targowe

Lezakowo wychodzi naprzeciw marketingowym, nowoczesnym i sprawdzonym rozwiązaniom w zakresie organizacji stanowisk targowych. Sztampowym produktem są bukowe leżaki, solidne, eleganckie, prezentujące logo firmy. Są idealne do strefy relaksu i odpoczynku, zlokalizowanego na stoisku targowym.

Leżakowo oferuje również bardzo szeroką ofertę reklamowych siedzisk, np.: pufy, krzesła, hamaki, czy poduszki reklamowe, itp. Przydatnym będą także m.in. stoliki, czy stojaki na produkty. Wszystko z logo firmy celem budowania rozpoznawalności marki wśród docelowych klientów. Wyposażenie jest solidne i wysokiej jakości.

Polecamy także gadżety reklamowe, jak np.: ręczniki, obrusy czy torby plażowe z logo firmy.  Zobacz całą ofertę gadżetów reklamowych idealnych na targi.

Zobacz produkty z naszej oferty i przeczytaj inne wpisy blogowe:

Leżaki drewniane producent

Tobry ekologiczne z nadrukiem

Hamaki reklamowe

Tekstylia reklamowe

Co to są stoiska konferencyjne? Gdzie są wykorzystywane?

Jakie gadżety na targi?

Co to są stoiska konferencyjne? Gdzie są wykorzystywane?

Jak reklamować mały biznes?