Visual merchandisingiem określa się wszelkie działania zmierzające do wypromowania produktów oraz zwiększenia szans na ich sprzedaż. Obecnie strategie visual merchandisingu opierają się o analizy zachowań i preferencji konsumentów prowadzone przez specjalistów od psychologii reklamy. Tego typu działania wykorzystują przeróżne atrybuty i narzędzia, o których przeczytacie poniżej.
Historia visual merchandisingu
Za pionierów visual merchandisingu uważa się firmę Marshall Field & Co, która początkowo zajmowała się sprzedażą hurtową, a następnie zmieniła strategię na sprzedaż detaliczną. Wymusiło to zastosowanie odpowiedniego promowania produktów wpisujących się w działania visual merchandisingu. Znani artyści, w tym Andy Warhol i Salvador Dalí zajmowali się opracowywaniem wizerunku witryn sklepowych, które przyciągały klientów.
– Ręczniki z mikrofibry reklamowe
Zalety visual merchandisingu
Visual merchandising realnie wpływa na zwiększenie sprzedaży produktów poprzez zwiększenie zainteresowania odbiorców, którzy spoglądają na ekspozycję. W ten sposób podkreśla się walory najlepszych modeli dostępnych produktów. Ponadto działania visual merchandisingu wpływają także na budowanie pozytywnego wizerunku marki, jak również zaufania do niej wśród klientów.
Artykuły reklamowe od Leżakowo sprawdzają się w visual merchandisingu
W visual merchandisingu wykorzystuje się różnego typu atrybuty pozwalające wyeksponować oferowane produkty. Doskonale sprawdzi się nasz drewniany Leżak Mini. Wygląda on jak standardowo dostępne warianty leżaków, z tą różnicą, że przeznaczony jest do eksponowania produktów. Doskonale sprawdza się do promowania nowej linii letnich napojów oraz produktów sommelierskich.
Znaczenie ustawienia ekspozycji w visual merchandisingu
Niezwykle ważnym elementem visual merchandisingu jest ustawianie produktów na terenie sklepu. Jest to szczególnie ważne zwłaszcza w przypadku supermarketów o bogatej ofercie produktowej. Przykładowo regały z najpotrzebniejszymi produktami, np. pieczywem ustawiane są na drugim końcu sklepu, gdzie wcześniej poprzedzają go regały z produktami promocyjnymi i nowymi w ofercie sklepu. Dzięki temu znacznie zwiększa się szanse na zakupienie przez klienta także innych produktów.
Kluczem do dobrego visual merchandisingu jest odpowiednie doświetlenie produktów
Subtelnym, aczkolwiek szczególnie pożądaną techniką visual merchandisingu jest dodatkowe doświetlenie produktów. Najczęściej dodatkowe oświetlenie umieszcza się nad regałami z produktami o charakterze luksusowym oraz marki premium. Dzięki temu skupia się uwagę konsumentów, co zachęca ich do zakupu tych produktów.
Działanie na zmysły odgrywa istotną rolę w visual merchandisingu
Poza oświetleniem zwraca się także ku innym technikom visual merchandisingu, które wpływają na pozostałe zmysły. Mowa tutaj między innymi o muzyce grającej w sklepach i butikach oraz rozpylanych zapachach, które w określony sposób kształtują zachowania konsumenckie. Na przykład w przypadku sklepów sieci Stradivarius można wyczuć charakterystyczny, przyjemny zapach, którzy sprawia, że klienci dłużej chcą w nich dłużej przebywać, co w konsekwencji zwiększa szanse na zakup produktów. Z tej techniki chętnie korzysta również sieć restauracji McDonald’s, gdzie zapach pobudza apetyt konsumentów.
Zobacz również:
– Poznaj różne rodzaje krzeseł składanych