10 zasad dobrej reklamy

Dobra reklama przyczynia się do sukcesu w zakresie promowania produktów i usług. Odpowiednio zastosowana reklama zwiększa widoczność firm i marek, które z czasem stają się popularne wśród konsumentów, co przekłada się na sukces sprzedażowy. Liczni specjaliści od reklamy i marketingu prześcigają się w tworzeniu uniwersalnych zasad pomagających w przygotowywaniu najlepszych treści. Jednym z nich był David Ogilvy, postać szeroko znana w świecie reklamy, który opracował 10 zasad skutecznej reklamy. Początkowo parał się on wieloma profesjami, lecz dopiero praca w instytucie badań społecznych otworzyła jego horyzonty myślowe na nowoczesną reklamę. Sporządzając listę 10 zasad dobrej reklamy, Ogilvy kierował się badaniami społecznymi, które stanowią niezwykle ważne narzędzie w tworzeniu kampanii promocyjnych, które do dziś sprawdzają się doskonale. 

Leżaki drewniane

Parawany na plażę

Poznaj 10 zasad dobrej reklamy, które przyczynią się do sukcesu twojej firmy!

10 zasad dobrej reklamy stanowi pewnego rodzaju kompendium wiedzy dla przedsiębiorców i twórców reklamy, jak odpowiednio przygotować przekaz promocyjny:

1. Bardziej istotne jest to, co mówimy, a nie jak mówimy – odpowiednio dopasowane treści reklamowe pozwalają trafić do szerokiego grona odbiorców, dzięki czemu zwiększa się jego widoczność w przestrzeni publicznej.

2. Bez świetnego big idea żaden przekaz reklamowy nie będzie gwarantował sukcesu. Wspomniana zasada łączy się z najważniejszą kwestią współczesnej reklamy, jaką jest przygotowanie myśli przewodniej, wokół której opracowuje się projekt graficzny i przekaz słowny.

3. Wykorzystaj fakty – reklama stanie się autentyczna dzięki wykorzystaniu faktów, na przykład w postaci danych statystycznych czy opinii konsumentów.

4. Podtrzymuj ciekawość u odbiorców – ta zasada odnosi się do stopniowego zwiększania kreatywności w przekazach, dzięki czemu reklama za każdym razem będzie dla odbiorców ciekawa w odbiorze.

5. Zadbaj o to, by twoja reklama była na odpowiednim poziomie. Ta zasada odnosi się głównie to odpowiedniego wyważenia treści reklamy, aby była zabawna, ale nie grubiańska.

6. Przekaz reklamowy musi podążać z duchem czasu – przygotowanie reklamy powinno uwzględniać współczesne trendy w zakresie zmian kulturowych oraz charakterystyki grup docelowych odbiorców.

7. Największą skuteczność reklamy uzyskuje się, gdy napisze ją jedna osoba, a nie sztab osób – tutaj należy jednak zaznaczyć, że praca nad reklamą nie jest samodzielna. Wiele osób zajmuje się procesem analizowania grup potencjalnych odbiorców, a następnie graficy dopieszczają wszelkie szczegóły. Jednak najlepszym rozwiązaniem jest opracowanie hasła przewodniego przez jedną osobę.

8. Jeśli reklama jest dobra to warto ją powtarzać – ta zasada jest niezwykle prosta. Jeżeli reklama odniosła sukces, kampanię dobrze jest powtarzać w perspektywie dłuższego czasu.

9. Nie oszukuj w reklamie – konsumenci są wyjątkowo uczuleni na oszustwo w przekazie medialnym, dlatego warto jest zwrócić szczególną uwagę na przedstawianie prawdziwych faktów w reklamie.

10. Najważniejszy w każdej reklamie jest wizerunek marki. To dzięki niemu buduje się pozytywny wizerunek, przyciągający szerokie grono konsumentów.

Torby z nadrukami

Materace na palety

Windery

Wielotorowe działania promujące uwzględniające 10 zasad dobrej reklamy

10 zasad reklamy odnosi się do różnego typu nośników, gdzie ma na celu przyciąganie uwagi konsumentów. Najczęściej wykorzystuje się je w przypadku reklam telewizyjnych, radiowych czy na billboardach. Warto jednak powyższe działania uzupełnić o zastosowanie artykułów reklamowych, na przykład od Leżakowo. Dysponujemy wieloma wariantami mebli reklamowych – leżaków, stolików, krzeseł, tekstyliów czy artykułów reklamowych, które sprawdzą się latem, np. parawanami czy winderami.

Zobacz również:

Czym jest reklama ambientowa?

Nowoczesne formy reklamy

Jakie meble reklamowe sprawdzą się w strefie relaksu?

Sprawdzone pomysły na reklamę salonu kosmetycznego

Jaki rodzaj banera reklamowego sprawdzi się najlepiej?