Wdrażając nowy produkt, warto przygotwać plan i zaplanować działanie na kilka etapów. Dzięki temu bardziej prawdopodobne będzie, że wszystko pójdzie po naszej myśli, a nowość na rynku zaspokoi wszystkie potrzeby i oczekiwania klientów. Dlatego też trzeba wziąć pod uwagę to, jaki cel przyświeca marce.
Z tego względu na wstępnym etapie najważniejsze są solidne badania rynku, które należy powtarzać regularnie, by stale udoskonalać produkt. Określ także grupę docelową, czyli to, kto będzie odbiorcą Twojej oferty. Dzięki temu uda Ci się stworzyć profesjonalną strategię marketingową, w której uwzględnione zostaną nie tylko sposoby promocji, ale tez budżet, jaki można przeznaczyć na rozwój marki.
Etapy wdrażania produktu na rynek
Wśród etapów wdrażania nowego produktu możemy wyróżnić:
– generowanie pomysłów,
– wybieranie najlepszych z nich,
– badanie konceptu,
– analizy biznesowe i finansowe,
– rozwój wybranego produktu,
– badania marketingowe,
– komercjalizację.
Ważne jest opracowanie realistycznego planu marketingowego. Wśród jego elementów znajduje się nie tylko budżet, ale też harmonogram poszczególnych działań. Za przygotowanie i realizację tych pomysłów odpowiedzialny powinien być odpowiednio przeszkolony zespół. Jednocześnie, trzeba pamiętać o nieustannym monitorowaniu rynku i tego, jak klienci odbierają produkt. Dzięki temu możliwe będzie jego unowocześnienie, dostosowanie do stale zmieniających się potrzeb. Podczas wprowadzania nowej usługi istotny jest także sposób promocji.
Jak wypromować nowy produkt na rynku?
Podczas wdrażania nowego produktu istotna jest także jego promocja. Możliwości w tym zakresie jest wiele, dzięki czemu można je dopasować odpowiednio do rodzaju usługi. Niektóre z nich lepiej promować wyłącznie online, inne także w sposób tradycyjny, na przykład poprzez plakaty rozwieszone na mieście. Przede wszystkim na początku dobrze będzie sprawdzić trendy na rynku, jak również zainteresowania klientów, do czego przydadzą się narzędzie Google. Poza tym zachęcamy także do zapoznania się z opiniami potencjalnych klientów względem już dostępnych produktów oraz problemami, z jakimi się spotykają. Bardzo ważne jest to, by wziąć pod uwagę to, kim jest klient, jaki jest jego status rodzinny, lokalizacja, jakie ma zainteresowania, przyzwyczajenia i wykształcenie. Wówczas znacznie łatwiej dopasować formę i treść reklamy tak, by trafiła do potencjalnego odbiorcy, przyciągnęła jego uwagę.
Jakie są metody reklamy?
Nowy produkt można reklamować na różne sposoby. Współcześnie wielką popularnością cieszą się formy internetowe – banery, klipy promocyjne, czy artykuły blogowe, które odpowiadają na potrzeby klienta. Warto jednak pamiętać o tradycyjnych metodach, które możemy określić jako fizyczne. Do takich należą m.in. plakaty, czy windery z nazwą firmy. Oprócz tego w zależności od specyfiki branży mogą sprawdzić się także leżaki, huśtawki i hamaki promocyjne. Można je wykorzystać podczas imprez branżowych organizowanych lub sponsorowanych przez przedsiębiorstwo. Kolejną opcją są gadżety reklamowe, do których zaliczamy tekstylia: ręczniki, torby, koce i inne. Akcesoria z tej kategorii można rozdać klientom, którzy docenią je przede wszystkim ze względu na ich praktyczność. Jeśli chodzi o metody online, warto rozważyć nie tylko banery reklamowe, ale też filmy instruktażowe, czy recenzje i artykuły sponsorowane. Obecnie dużą popularnością i idącą z tym w parze skutecznością cieszy się influencer marketing, czyli współpraca promocyjna z osobami, które zgromadziły spore grono obserwatorów w mediach społecznościowych. Weź pod uwagę także kampanie e-mailowe, polegające na wysyłaniu spersonalizowanych ofert produktu właśnie za pośrednictwem poczty internetowej. Należy pamiętać, że kampanie reklamowe to bardzo ważny element wprowadzania nowości na rynek. Z tego względu warto korzystać z możliwości, jakie daje nam internet, dodatkowo łącząc je z materiałami tradycyjnymi, takimi jak plakaty.
Zobacz produkty z naszej oferty i przeczytaj inne wpisy blogowe:
– Czym są materiały reklamowe?
– Reklama wielkoformatowa – niezastąpione narzędzie w promowaniu firmy