Produkty premium wyróżniają się na rynku wieloma elementami, m.in.: ceną i jakością. Marketing, promocja, oraz często cały proces zakupowy i obsługa są także na najwyższym poziomie, by Klient od początku do końca czuł, że przeżywał, był pewien, że nabywa produkt z najwyższej półki.
Należy zadbać kompleksowo o potrzeby konsumentów, aby kierowany do nich przekaz był odpowiednio dostosowany:
- Podstawa to identyfikacja grupy docelowej – w ten sposób możemy określić, które osoby będą zainteresowane samym produktem, ale także jego zakupem
- Konieczne jest także podkreślenie unikalnych cech produktu. Wysokiej jakości materiały, doskonałe wykonanie, wysublimowany design, innowacyjność i ekskluzywność – wszystko to powinno być uwzględnione w przekazie
- Promowanie towarów premium powinno budzić w konsumentach poczucie ekskluzywności, warto zainwestować zatem w limitowane edycje produktów, a także te z możliwością personalizacji, skrojonej na miarę danej osoby
- Niewątpliwie warto jest pokazywać odbiorcom historię marki, jej filozofię działania, a także wartości przyświecające procesowi produkcji. Marka powinna być kreowana w taki sposób, aby kojarzona była z wysoką jakością, luksusem i prestiżem
- Wysoka jakość obsługi klienta ma szczególne znaczenie podczas procesu zakupu w sklepach stacjonarnych. Do promowania produktów premium powinny być wyznaczone osoby komunikatywne, o wysokiej kulturze osobistej, które podkreślą wszelkie walory towaru i zbudują chęć jego posiadania. Jest to niezwykle istotne między innymi w branży odzieżowej, jubilerskiej, czy sprzedaży zegarków oferujące produkty „z wyższej półki”. Nierzadko pracownicy od wejścia do sklepu witają klientów i pomagają w doborze idealnego artykułu. Równie istotne jest zastosowanie opakować o wytwornym designie. Co ciekawe, mają one ściśle określony charakter. Mowa tutaj o zastosowaniu odcieni, wśród których dominuje głównie czerń, czy grafit. Towarzyszą im akcenty w odcieniach złota, czy srebra, podkreślające luksusowy charakter produktu – począwszy od etykiety i opakowania, aż po reklamę wielkoformatową, czy tą emitowaną w telewizji
- Obecnie na popularności zyskał influencer marketing – współpraca ze znanymi powszechnie osobami pozwala na budowanie relacji z konsumentami, poprzez wzbudzanie zaufania i świadomości marki
- Prestiżowe eventy związane na przykład z prezentowaniem nowych produktów to doskonała okazja do zaistnienia wśród odbiorców. Jednak aby przekaz był spójny, koniecznie powinny być prowadzone w miejscach powszechnie uważanych za luksusowe – w salonach, sklepach, czy hotelach
- Niezwykle istotne są opinie konsumentów po zakupie określonego produktu, gdyż w dużej mierze kształtują one zachowania kolejnych kupujących
- Warto posłużyć się także marketingiem online, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych konsumentów w Internecie.
Podkreśl walory ręcznej produkcji towarów
Wiele produktów segmentu premium tworzonych jest dzięki pracy ludzkich rąk. Jest to cecha wpływająca na unikatowość wyrobu oraz wysoką jakość wykonania. Niewątpliwie jest to aspekt wart podkreślenia. Dobrze widać to między innymi na przykładzie jednej z marek samochodowych, gdzie obok samochodów dostępnych dla średniozamożnych odbiorców obecne są także te z silnikami AMG, które od początku do końca składane są ręcznie. Slogan „jeden człowiek – jeden silnik” nie jest w tym przypadku pustym frazesem, lecz dokładnie wskazuje na oryginalny charakter każdego egzemplarza. To samo dotyczy wyrobów galanteryjnych, czy zegarków.
Jakie artykuły reklamowe przydają się przy promowaniu produktów segmentu premium?
Do promowania produktów premium warto wykorzystać materiały reklamowe tworzone przez firmę Leżakowo. Oferujemy między innymi bardzo wygodne krzesła reżyserskie z nadrukiem w postaci elementów identyfikujących daną markę. Świetnie sprawdzą się podczas oficjalnych prezentacji produktu wprowadzanego na rynek. Rozpięta tkanina dobrze wyeksponuje reklamę, a sama konstrukcja mebla z pewnością zwróci uwagę odbiorców. Oferujemy także szeroki wybór różnych wariantów drewnianych leżaków reklamowych, ale także winderów, czy flag reklamowych, co można wykorzystać na przykład w salonach samochodowych oferujących wysokiej klasy samochody.
Sprawdź oferowane produkty i przeczytaj inne artykuły blogowe: