Reklama towarzyszy nam wszędzie – w prasie, radiu, telewizji, Internecie, a także w przestrzeni miejskiej. W krajobrazie miejskim stałe miejsce zajmują między innymi słupy reklamowe zazwyczaj o betonowej konstrukcji, pozwalające eksponować nie tylko reklamę, ale także wiele innych ogłoszeń. Podobnie jak inne rodzaje reklamy zewnętrznej stale ewoluują, stając się coraz bardziej użytecznymi narzędziami w promowaniu marek i firm.
Historia słupów ogłoszeniowych
Pierwsze słupy ogłoszeniowe powstały w starożytnej Babilonii, kiedy wprowadzony wówczas kodeks Hammurabiego umieszczano we wszystkich miastach, wchodzących w skład królestwa Babilonii. W tym celu stworzono prototypy nośników, zawierające na szczycie stelle, czyli rzeźbione tablice z piktogramami. Następnie w połowie XIX wieku, niemiecki drukarz Ernst Litfaß stworzył pierwszy wysoki, betonowy słup ogłoszeniowy nazwany od jego nazwiska Litfaßsäule. Początkowo przyklejano na nim jedynie uliczne plakaty, ale z czasem stały się miejscem, w którym mieszkańcy mogli zapoznawać się z urzędowymi zarządzeniami, a także relacjami z frontu wojennego. Po kilku latach trafiły także do Polski, gdzie nazywano je litfasami. W Warszawie czy Poznaniu posiadały one bogato zdobioną podstawę i szczyt, dlatego świetnie wpisywały się w tkankę miejską. Na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat, słupy ogłoszeniowe wykorzystywano jako reklamę, ponadto nanoszono na nie drobne ogłoszenia i anonse, czy plakaty wyborcze.
Rodzaje słupów i reklamy na nich umieszczane
Zasadniczo słupy reklamowe możemy podzielić następująco:
– betonowe słupy ogłoszeniowe, które spotykane są najczęściej
– nośniki z tworzyw syntetycznych, na przykład z winylu
– dmuchane warianty, które sprawdzą się jako mobilny element promujący firmę.
Wspomniane nośniki najczęściej wykorzystywane są do rozwieszania plakatów informujących o premierze wydarzeń kulturalnych, na przykład filmów czy spektakli. W okresie wyborczym najczęściej umieszcza się na nich plakaty z wizerunkami kandydatów, zachęcające jednocześnie do udziału w wyborach. Ponadto wciąż goszczą na nich krótkie ogłoszenia tylko „sprzedam/oddam/wynajmę” wraz z karteczkami z numerem telefonu, które można oderwać.
Większość z nich stosuje się w przestrzeni miejskiej. Warto dodać, że dmuchane warianty są świetnym rozwiązaniem na różnego typu wydarzeniach branżowych, na przykład targach czy konferencjach. Można je w łatwy sposób zapakować do samochodu i wykorzystać w celu wypromowania firmy.
Produkty Leżakowo, które skutecznie będą promować Twoją firmę
Wykorzystując słupy reklamowe na eventach, warto jest zastosować także inne artykuły promocyjne. Doskonałym rozwiązaniem jest wykorzystanie produktów Leżakowo, na przykład leżaków reklamowych, czy krzeseł reżyserskich, na których można nanieść logo i nazwę firmy. Polecamy wykorzystać bogaty wybór tekstyliów, w tym toreb, koców i ręczników z nadrukiem, które wpisują się w wiele kampanii reklamowych. Oryginalnym pomysł będą hamaki czy kokony reklamowe, podobnie jak windery z logiem firmy.
Zobacz nasze produkty i zapoznaj się z innymi wpisami blogowymi:
– Ręczniki z mikrofibry reklamowe
– Jaka jest najlepsza forma reklamy?