Meble ekspozycyjne, służą do odpowiedniego zaprezentowania oferowanych produktów. Dzięki temu klienci mają łatwy dostęp do towaru, mogą swobodnie sprawdzić jego cechy, czy rozmiary. Odpowiednia ekspozycja przydaje się także w sytuacjach, gdy szczególnie zależy nam na sprzedaży określonej grupy artykułów. Zazwyczaj stosuje się różnego rodzaju lady, stoły, ale także regały i półki oraz wieszaki. Wymienione elementy łączy jedno – muszą być bardzo wytrzymałe, aby można było na nich położyć każdy produkt, a przy tym stabilne, ponieważ niedopuszczalne jest, aby źle wyważony regał czy witryna spadły na osobę oglądającą towar.
Dominują głównie produkty stworzone z metalu. W większości hipermarketów stosuje się wysokie regały z półkami, na których można położyć zgrzewki z napojami, ale także znacznie lżejsze produkty. Z kolei w sklepach zajmujących się sprzedażą książek, czy ubrań zwraca się znacznie większą uwagę na dopasowanie mebli do wystroju wnętrza. Również w tym przypadku znajdą zastosowanie artykuły wykonane z metalu, z tą różnicą, że mają one jednak znacznie wyższy walor estetyczny.
Przeważnie mają prosty design i czarny kolor, dzięki czemu dobrze się prezentują, a przy tym pozwalają dobrze wyeksponować każdy produkt.
Dobrze sprawdzają się także drewniane meble ekspozycyjne, które cechują się wytwornością, ponadto sprawiają, że wnętrze sklepu staje się znacznie bardziej przytulne, co wpływa na dobre samopoczucie klientów.
Warto tutaj wspomnieć, że nie tylko typ mebli ekspozycyjnych ma znaczenie, ale także sposób ich ułożenia. Większość sklepów wielkopowierzchniowych ustawia je w taki sposób, aby stworzyć alejki, gdzie w dalszej części ustawione są produkty pierwszej potrzeby, na przykład pieczywo. Dzięki temu istnieje większa szansa na to, że klienta zainteresuje po drodze jeszcze jeden produkt, który zabierze ze sobą do koszyka.
Jak odpowiednio dopasować meble ekspozycyjne w zależności od profilu działalności?
Aby meble ekspozycyjne dobrze spełniały swoją funkcję, muszą być dostosowane do typu działalności oferującej określonego rodzaju produkty. Długie blaty oraz stoły, czy wieszaki najlepiej sprawdzają się w przypadku sklepów odzieżowych, gdzie każdy konsument ma do towaru swobodny dostęp.
Nieco inaczej wygląda to w przypadku piekarni, gdzie meble ekspozycyjne muszą mieć jednocześnie możliwość łatwego utrzymywania w czystości. Są to najczęściej regały z pochylonymi półkami wyposażone z przodu w poziome ograniczniki. Dzięki temu dobrze widoczne są wszystkie produkty, jednocześnie można po nie w łatwy sposób sięgać, aby podać klientowi.
Regały stosuje się również w księgarniach, ponieważ półki są najlepsze do prezentowania książek i co istotne, można je w łatwy sposób wyciągnąć i zabrać do kasy.
Nieco inaczej wygląda to w przypadku sklepów jubilerskich. Wykorzystuje się tam głównie przeszklone witryny oraz blaty z wysuwanymi szufladami. Stosowane szkło jest nieco wzmocnione, aby z jednej strony dobrze eksponować produkty i jednocześnie ograniczyć ryzyko kradzieży biżuterii.
Oryginalne meble do eksponowania wyjątkowych produktów
Jak widać, odpowiednia ekspozycja odgrywa niezwykle istotną rolę w sprzedaży towarów. Warto zdecydować się także na meble w wersji mini, które z pewnością nie pozostaną niezauważone. Mowa tutaj o artykułach oferowanych przez naszą firmę. Świetnie sprawdzi się leżak MINI, który po złożeniu ma wymiary 51×37,5×3,2 centymetry. Wyglądem nie odbiega od produktów pełnowymiarowych, pozwala na doskonałe wyeksponowanie butelek trunków, oliwy, czy efektownej ceramiki. Na rozpiętej tkaninie odwzorujemy każdy wzór, w tym logo marki. Polecamy także nasze stoliki z nadrukiem wykonane z mocnych materiałów, na których można wyeksponować różnego rodzaju produkty. W naszej ofercie dostępne są także inne produkty, w tym materace z nadrukiem, idealne do promowania firm w przestrzeniach outdoor, zarówno w mieście, jak i na plaży.
Zobacz produkty z naszej oferty i przeczytaj inne artykuły z bloga: