Jakie emocje wywołuje reklama?

Związek między emocjami a reklamą znany jest od dawna. Ma to ogromny wpływ na określone zachowania konsumenckie, dlatego dobrze przygotowana kampania zachęca do skorzystania z oferty produktów i usług. Od wielu lat takie analizy są przedmiotem badań wielu naukowców z zakresu psychologii, antropologii czy marketingu, które pozwalają wypracować najlepsze rozwiązania pod względem promowania marki. O cechach dobrej promocji oraz tego, jaki wpływ ma na nasze zachowania, przeczytacie w najnowszym artykule.

Psychologia reklamy

Zagadnienia związane ze wspomnianą powyżej kwestią są obiektem badań psychologii reklamy. Zajmuje się ona w głównej mierze zachowaniami konsumentów, co pozwala opracować najlepsze rozwiązania celem stworzenia najlepszej strategii w promowaniu firmy. Badania prowadzone są między innymi za pomocą ankiet internetowych, które analizowane są pod kątem statystycznym.

Doskonałym przykładem związku między odczuciami a poszczególnymi formami promocji, jest tak zwana technika „przed i po”. Wykorzystuje się ją głównie w kontekście produktów, które pokazują stan przed i po ich użyciu. Świetnie sprawdza się to zwłaszcza w przypadku produktów czyszczących, które prezentowane są w reklamach. Dzięki temu buduje się korzystny wizerunek marki i jednocześnie zachęca do kupna produktu, przedstawionego jako niezwykle skutecznego w walce z zabrudzeniami.

Pozytywne emocje

Pozytywne emocje mają dominującą rolę w reklamach. Promowanie produktów bądź usług z użyciem aktorów uśmiechniętych czy prezentujących fachową wiedzę pozwala wzbudzić zainteresowanie i zaufanie u konsumentów. Nie bez znaczenia pozostaje także zestawienie barw, głównie ciepłych tonów, które sprawiają, że reklama kojarzy się jednoznacznie pozytywnie. Warto tutaj wspomnieć kilka przykładowych produktów marki Leżakowo, które także mogę powodować pozytywne emocje. Przykładowo drewniane leżaki reklamowe, czy parawany albo hamaki z nadrukiem mogę kojarzyć się z relaksem, miłym czasem, odpoczynkiem czyli wywoływać pozytywne emocje. Jeżeli w takim przypadku widzimy także logo danej marki, czy produktu, to pozytywne emocje także częściej będą pojawiły się w związku z wskazanym produktem czy firmą. Polecamy zastosować także inne nasze produkty – leżaki KIDS dla dzieci z certyfikatem INTERTEK oraz stołki. W naszym asortymencie znajduje się linia leżaków edukacyjnych, mat i tablic nadrukowanych UV.

Negatywne emocje to również istotny element tworzenia reklam

Należy zwrócić uwagę także na to, że emocje związane z reklamą łączą się również z nastrojami o negatywnym wydźwięku. Ma to zastosowanie w przekazach będących częścią kampanii społecznych, które są przestrogą. Dobrym przykładem jest tutaj np. reklama stowarzyszenia Integracja pt. „Płytka wyobraźnia to kalectwo”. Przestrzegała ona młodych ludzi przed skokami do wody w nieznanych zbiornikach wodnych.

Dzieci w reklamie?

Nasze rozważania dotyczące tego, jakie emocje wywołuje reklama, należy odnieść także do kampanii, w których obecne są dzieci, zwłaszcza niemowlęta. Antropologom znany jest fakt odczuć, jakie powoduje widok małego dziecka u osób dorosłych. Mowa tutaj o zachowaniach pozytywnych, w tym opiekuńczych, które powodują u nas chęćzaopiekowania się dzieckiem. Powyżej opisana kwestia sprawia, że chętniej kupujemy produkty zaprezentowane w reklamie – produkty żywnościowe, kosmetyki czy wózki.

Sprawdź nasze produkty i zapoznaj się z innymi artykułami blogowymi:

Leżaki drewnianie producent

Ręczniki reklamowe

Skrzynki reklamowe

Jaka jest najlepsza forma reklamy?

Co zrobić, aby reklama była skuteczna?

Jakie reklamy najbardziej zapamiętujemy?