Szyld semaforowy jest jednym z rodzajów materiałów promocyjnych. Ich nazwa nawiązuje do semaforów kształtowych wykorzystywanych w kolejnictwie, które osadzone są na ramionach, sygnalizując maszyniście określone działanie. Szyldy semaforowe są łudząco podobne do górnej części wspomnianych semaforów, różni je jednak przeznaczenie – wykorzystywane są one głównie jako materiał promocyjny.
Formy szyldów semaforowych
Szyldy semaforowe przeważnie przyjmują postać niewielkich szyldów umieszczanych bezpośrednio na elewacji budynku lub na specjalnych, zdobionych wysięgnikach. Szyldem semaforowym jest także niewielki neon umieszczamy nad wejściem czy dekoracyjne logo.
Zalety szyldów semaforowych
Szyldy semaforowe posiadają wiele zalet, z czego najważniejsza to promocja lokalu w miejscach, gdzie nie ma możliwości postawienia dużego banera reklamowego. Zazwyczaj mają one zastosowanie w ścisłym centrum miast, gdzie mamy do czynienia z dużym ruchem pieszym. Szyldy semaforowe ze względu na swoją stylistykę zachęcają do skorzystania z usług restauracji czy pubu.
Z czego powstają szyldy semaforowe?
Większość szyldów semaforowych występuje w postaci dwustronnych kasetonów z różnego typu nadrukami. Mogą to być na przykład nadruki na tekstyliach, jednakże najczęściej wybierane są produkty stworzone z tworzyw syntetycznych, na przykład z winylu. Są one wyjątkowo trwałe i odporne na warunki atmosferyczne, a przy tym dobrze prezentują się na tle elewacji.
Jakie informacje umieszcza się na szyldach semaforowych?
Powierzchnia szyldów semaforowych jest stosunkowo niewielka, wymusza ona zatem sporo kreatywności, by taki element promocyjny prezentował się efektownie, a przy tym zawierał niezbędne elementy. Z tego powodu na szyldach semaforowych umieszcza się przeważnie jedynie nazwę obiektu oraz logo, które jest odpowiednio powiększone i wyeksponowane na tle całego szyldu. Warto zatem zadbać o przygotowanie oryginalnego logo, które umieszczone na semaforowym szyldzie, będzie przyciągało uwagę osób go mijających.
– Ręczniki z mikrofibry reklamowe
Szyldy semaforowe coraz częściej są elementem dziedzictwa kulturowego
Ciekawostką jest fakt, że szyldy semaforowe nie są wytworem ostatnich kilkudziesięciu lat, gdy reklama przeżywała największy okres swojego rozwoju. Już w średniowieczu umieszczano pierwsze szyldy semaforowe znane wtedy pod inną nazwą, które przypominały nieco herby rodów szlacheckich. Umieszczano na nich aplikacje związane z działalnością danej osoby. Wieszano zatem semaforowe szyldy informujące o działalności szewców, krawców, kowali czy rzeźników. Obecnie wiele z nich możemy podziwiać w muzeach obecnych we Wrocławiu czy w Warszawie.