Reklama komercyjna jest formą promocji mającą na celu promowanie produktu lub usługi, aby zwiększać sprzedaż oraz świadomość danej marki. Najczęściej są one prezentowane za pomocą środków masowego przekazu, takich jak prasa, telewizja, radio oraz Internet, a także nośniki w postaci plakatów wielkoformatowych. Zasadniczo dzieli się je na trzy rodzaje:
• Reklamy informacyjne, przedstawiające produkt lub usługę, informują także o ich zaletach.
• Reklamy perswazyjne, które próbują przekonać odbiorcę do zakupu określonego produktu lub usługi.
• Reklamy wizerunkowe, budujące pozytywny wizerunek marki, które jednocześnie pozwalają podkreślić ich kluczową rolę w danej branży.
Jak stworzyć dobrą reklamę komercyjną?
Chcąc, by reklama komercyjna mogła odnieść sukces, konieczne jest takie jej przygotowanie, aby wzbudzała ona zainteresowanie wśród odbiorców. W stworzeniu dobrej kampanii istotne są następujące kwestie:
• Na początku sprecyzujmy, jaki cel ma osiągnąć dana reklama, przykładowo czy ma ona wywołać efekt zwiększenia sprzedaży danego produktu lub usługi, pozyskanie nowych klientów, czy wypromowanie produktu, który ma pojawić się na rynku.
• Niezbędne jest także określenie grupy docelowej – jakie są jej potrzeby, przekonania itp., co pomoże w dopasowaniu przekazu w taki sposób, aby osiągnął on określone rezultaty.
• Wybierzmy jeden z dostępnych nośników reklamy komercyjnej, na przykład banery, nośniki cyfrowe, telewizję, czy radio, uwzględniając jednocześnie dostępny budżet.
• Przekaz reklamy komercyjnej musi być jasno określony, dzięki czemu będzie mógł on dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców w krótkim czasie. Konieczne jest podkreślanie kluczowych cech produktu, usługi, czy marki wraz z ich zaletami i korzyściami wynikającymi z zakupu.
• Zwracajmy uwagę na to, aby komercyjna reklama była przygotowana w sposób kreatywny i oryginalny, co z pewnością wzbudzi uwagę odbiorców.
• Przekaz komercyjny pozwalają budować świadomość marki, dlatego przy okazji dobrze jest odpowiednio wyeksponować jej logo oraz nazwę.
• Niezbędne jest monitorowanie wyników kampanii reklamowej, aby upewnić się, że jest ona skuteczna. Jest to także dobre narzędzie do tego, aby skorygować przekaz, by był jeszcze bardziej skuteczny.
Jakie nośniki pozwolą dobrze wyeksponować reklamę?
Jak widać, reklama komercyjna musi być efektowna, aby mogła ona wzbudzić zainteresowanie odbiorców. Konieczne jest zatem wybranie nośnika, który dobrze wyeksponuje nasz przekaz. Pomogą w tym produkty tworzone przez firmę Leżakowo. Do produkcji naszych artykułów wykorzystujemy wysokiej klasy surowce, w tym tkaniny poliestrowe, czy bawełniane, na których za pomocą metody sublimacji, czy sitodruku nanosimy efektowny i trwały nadruk. Doskonale sprawdzą się tutaj nasze leżaki z linii BIG LINE, które mają aż do 2 metrów kwadratowych powierzchni reklamowej. Co istotne, są to produkty wysoce funkcjonalne, ponieważ może na nich siadać nawet kilka osób. Oprócz tego rodzaju produktów polecamy również szeroki wybór tekstyliów reklamowych, w tym toreb z nadrukiem oraz obrusów i fartuchów z logo.
Zobacz dostępne produkty z naszej oferty i przeczytaj inne artykuły z bloga: